Slovenské zastúpenie značky Ford Trucks má s blížiacim sa koncom roka veľa dôvodov na spokojnosť. O tom, čo všetko sa podarilo a aké plány má značka pre nadchádzajúci rok, sme sa porozprávali s jej obchodným manažérom Marcelom Šulekom.
Aký bol rok 2021 pre značku Ford Trucks na Slovensku?
Musím povedať, že napriek všetkým výzvam, ktoré tento rok pred nás postavil, bol pre nás veľmi úspešný, čo ukazujú aj čísla. Tento rok sme zákazníkom odovzdali takmer 60 vozidiel a celkovo už po našich cestách jazdí takmer 200 áut značky Ford Trucks.
Veľmi ma teší aj fakt, že svoje miesto na trhu si našli aj naše stavebné vozidlá a presadili sme sa aj v komunálnych službách ako je čistenie komunikácií alebo zber odpadu. Postupne prelamujeme ľady a darí sa nám zákazníkov presviedčať o kvalite a výhodnosti našej ponuky.
Takže dôvera zákazníkov vo vozidlá Ford Trucks rastie?
Z môjho pohľadu určite áno. Keď sa pozrieme na vývoj predaja, je jasne vidieť, že každý rok sme úspešnejší. Naša vlajková loď, Ford Trucks F-MAX sa stal štandardným ťahačom a zákazníci sa už na neho nepozerajú cez prsty. Mnohí si ho vyskúšali a sami zistili, čo všetko za veľmi konkurencieschopnú cenu ponúka. Radosť máme aj z toho, akú pozitívnu spätnú väzbu dostáva F-MAX od samotných vodičov, ktorí oceňujú jeho priestrannú kabínu, kvalitné materiály v interiéri, vynikajúce odhlučnenie aj kvalitné jazdné vlastnosti.
Značky naprieč celým trhom bojujú okrem dôsledkov pandémie aj so zdražovaním a nedostatkom komponentov, ako sú napríklad polovodiče. Zasiahlo to aj značku Ford Trucks?
Zrejme by bolo naivné tvrdiť, že sa nás to nijako nedotklo, no napriek všetkým komplikáciám sa nám darí byť tu pre našich zákazníkov a podporovať ich v ich podnikaní. Ukazujú to napríklad na dnešnú dobu veľmi krátke dodacie lehoty, ktoré sú v našom prípade veľmi realistické. Nové vozidlá vieme dodať v rozmedzí 3-4 mesiacov, čo je v súčasnosti extrémne krátky čas.
Ako sa vyvíja zázemie servisnej siete?
Úroveň našich servisov sa obrovským spôsobom pozdvihla, ťažíme zo skúseností a učíme sa. Analyzujeme získané dáta, aby sme boli stále lepší a lepší. Vďaka tomu sme urobili veľké kroky vpred, čo dokazuje aj fakt, že spokojných zákazníkov nemáme iba na Slovensku, no do našich servisov chodia aj mnohí klienti z okolitých krajín, ktorý tu našli ‚svoj‘ servis. Kvalitnú servisnú sieť považujeme za kľúčovú. Nie nadarmo sa hovorí, že prvé auto predá predajca a každé ďalšie servis. Za zmienku určite stojí aj to, že máme nového servisného partnera na južnom Slovensku, ktorý sa stal pevnou súčasťou našej siete.
Servisnú sieť sme zásadne posilnili aj v medzinárodnom meradle. Po Portugalsku, Taliansku či Španielsku značka tento rok expandovala na ďalšie dôležité trhy v Nemecku, Francúzsku, Belgicku a Luxembursku. Ford Trucks si tak buduje silné zázemie v celej Európe.
Aké výzvy čakajú značku na Slovensku v roku 2022?
Postupne sme sa dostali na nákupný zoznam veľkých klientov a na tom chceme v nasledujúcom roku stavať. Naši cieľom je zvýšiť počet objednávok a dosiahnuť ešte vyšší objem predaja. Sústrediť sa chceme aj na zastabilizovanie siete našich predajcov. V neposlednom rade veľmi dúfame, že sa zlepší pandemická situácia a v budúcom roku sa budeme môcť opäť častejšie osobne stretávať s našimi zákazníkmi a ich vodičmi.